Vad man kan äta i Tel Aviv
Igår lämnade vi ett kokande hett Tel Aviv och landade i ett regnigt Stockholm. Efter att ha tvättat alla solsvettiga och sandiga kläder sitter vi nu på bussen till Öland, väldigt bruna men lite frusna. Vår semester var fantastiskt, och det jag kommer att minnas mest är nog alla restauranger vi var på, den ena bättre än den andra. 

I söndags var vi på ett ställe som heter Night Kitchen, en liten restaurang där de till tonerna av 90-talsmusik på högsta volym serverade oss menyn "chef's table with wine", en meny som vi enligt servitrisen var tvungna att äta "if we were looking to have a really good time". Och fastän Joseph var tvungen att äta för två (min aptit var obefintlig efter första rätten) smakade allt jag kunde äta underbart. Servitrisen utbrast "But this is only the beginning!" när jag försiktigt sa att jag började bli mätt efter tomatcarpaccion, hon förstod inte alls att aptiten kunde svikta lite efter en dag i stekande sol. Vinet slank lätt ner, likaså efterrätten som bestod av creme brulée på en pinne. Vi blev också serverade den obligatoriska shoten, med frågan "What shot do you drink?" 
När all mat var uppäten kom en annan i personalen fram till vårt bord och var nyfiken på var vi kom ifrån. Han bjöd in oss till en middag på restaurangen som skulle hållas på torsdag, och sedan gav han oss sina topp tre restauranger i Tel Aviv. Han skrev ner dem både på engelska och hebreiska om vi skulle visa lappen för någon. Mätta och lyckliga traskade vi sedan hem i hettan, och med minnet av creme brulée på pinne somnade jag som en stock i svalkan av hotellrummets ac. 
Där bakom Joseph ligger Night Kitchen 


Efterrätten på bild inne på toaletten 
jag vet inte vad det står där. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress