live från Tel Aviv
Tel Aviv är en fantastisk stad. Just nu vill jag stanna här för alltid. Jag älskar värmen, havet, maten. Hettan, folket, stranden. I onsdags kväll, som var vår första, gick vi till en restaurang som heter Port Said. Tänk er Hagabion i Göteborg, fast allt är gånger tio. Maten är mer vällagad, hipsterna är mer hipsters, cigarettröken är mer kompakt. Vi åt arabisk kål och drack stora glas öl, och när vi sedan skulle betala fick vi vänta ett tag på notan. När jag tittade runt efter vår servitör fick jag svaret på varför den dröjde, han stod vid ett annat bord och shottade med gästerna. Denna företeelse fick även vi vara med om igår kväll när vi gick till restaurangen The Brothers. När den fantastiska lammgrytan och all hummus var uppäten frågade vår servitör oss om vi ville ha något för matsmältningen, on the house. Visst sa vi, och snart stod det tre shotsglas framför oss som skulle svepas. Jospeh och servitören svepte, jag smuttade och sa ursäktande att I´m to weak. Servitören skrattade och gav oss sedan dessert, även den on the house. Jag älskar vår semester. 
 
Badar. 
Solar
Går på strandpromenaden
solar benen
springer i hettan
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress