ny musik, nytt rekord
Igår trodde jag att löprundan jag gav mig ut på skulle vara en i mängden av alla löprundor. Jag var trött på grund av tidig morgon i skolan och hade två nätter av dålig sömn bakom mig. Ville helst bara krypa under den rosa filten i soffan och sova. Men icke. Jag vet ju att jag mår så mycket bättre av luft och löpning så sakta tog jag på mig alla undersäll, pannband och stödstrumpr och gav mig ut. Hade dagen till ära gjort en ny playlist, jag som alltid lyssnar på podcasts och aldrig musik när jag springer tänkte att jag skulle förnya mig lite. Och det måste gjort susen. Fick direkt energi av Oskar Linnros, No Doubt, chefens rockband Crunge och med Britnes Spears work b**** sprang jag min snabbaste mil någonsin. Jag kände mig lätt som en fjäder och jag tänkte att nu gör jag det, nu sätter jag personbästa här, spring lite snabbare nu. Och även fast det var galet jobbigt i slutet log jag mig hela rundan igenom. Älskar känslan av att känna att jag älskar att springa medan jag springer. Obeskrivligt. Overkligt. Underbart. Fantastiskt. När rundan var över såg jag på klockan att jag sprungit över två minuter snabbare än sist jag sprang en mil, och en minut snabbare än det gamla rekordet från i somras. Lyckan var självklart total, och kände att detta måste jag ju dela med mig av. Och vem blir gladast av mina löparresultat? Jo, pappa. Smsade honom tiden, och han tyckte att vi ska tävla lite nästa gång vi ses. Får se hur det går. 
Idag blir det nog en lite längre men långsammare runda. Göeborgsvarvet närmar sig, och jag vill så gärna springa på två timmar. Bara att köra. Eller springa rättare sagt. 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress