Slutet är nära.
Nu är jag fröken på riktigt. Eller ja, jag har fått jobb men examen tas som bekant i juni. Och först ska jag och min kära vapendragre in crime fröken Lantz skriva klart vårt examensarbete. Ett examensarbete som skrivs på ren och skär vilja av en önskan att få en examen på avancerad nivå. Efter fem års studier vill vi inte ha någon vanlig nivå, den ska vara avancerad. Vi drömmer om och planerar  hur mycket champange vi ska dricka när detta arbete är över i början på juni, hur fantastiskt stolta vi kommer att vara när vi står där i vår nya klänningar på examensdagen, med nya jobb att gå till i augusit, med en lön som kommer varje månad och inte bara lite då och då när man har jobbat lite extra. Jag drömmer även om den resa till Tel Aviv jag och Joseph kommer att göra i juli, jag drömmer om stränder och varma nätter, utan examensarbeten och omtentor som tynger mitt sinne. Kämpa Ellen. 
Såhär såg jag ut i lördags. 
Såhär ser det ut hos mig nu. 
Såhär såg jag ut efter en mil i måndags. 
Amandla

Kul med jobb! Vilken typ av tjänst är det??

Svar: Ja det är så kul! Jag har fått jobb som gymnasielärare i svenska och svenska som andraspråk =) ska plugga det senare samtidigt. Så kul! Hur går det för dg?
ellen

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress