Ellen och tiden
Har kommit tillbaka till Stockholm efter en vecka på Öland och sommaren. Dagarna spenderades mest i löpspåret och solstolen, så när Joseph kom i torsdags kommenterade han bara  hur brun jag blivit, att jag efter två dagars solande var brunare än honom som spenderat först en vecka i Tel Aviv följt av en vecka i Cannes. Mohhahaa. Efter att ha ätit middag och skålat i bubbel (vi har alltid något att fira med bubbel i min familj, denna gång var det att jag klarat alla terminens tentor. Gillar att ha så stöttande föräldrar), så skulle även midsommarafton bestå av en löprunda. Det blåste enligt pappa nordlig vind, så det fick bli en runda till Köpingsvik och via Kolstad hem, ca 11 km. Det var en helt fantaststisk runda, och även om jag inte vill flytta tillbaka till ön kan jag med säkerhet säga att det inte finns vackrare ställen i världen att springa på. Detta konstaterande kommer säkert ge mina föräldrar vatten på sina ölandskvarnar, men vid 32års ålder kan jag säga att detta är sanningen. Man har havet till vänster och alvaret till höger, det är  så makalöst lugnande att springa att 11 km känns som en liten feel good-runda, varken ansträngande eller jobbig, bara helt underbar. Och jag tror att denna midsommarrunda gjorde susen för min form, för även om jag primärt springer för att jag blir så lycklig av det, så vill jag ju såklart förbättra mina tider. Vilket jag gjorde idag. Jag tänkte i morse att jag skullle springa mina vanliga 8 km, men när min app sa att jag sprungit första kilometern på 5,17 trodde jag inte att det var sant. Så snabbt har jag nog aldrig sprungit den första kilometern på, och när jag efter 4 km fortfarande var rätt snabb och det kändes bra tänkte jag att jag lika gärna kunde springa en mil och se om jag kan sätta rekord. Det gjorde jag nu inte, med motvind hela vägen hem var jag 30 sekunder långsammare än rekordet från november, men så bra som det kändes att springa idag var det väldigt länge sedan det gjorde. Så jag är såklart överlycklig. Det är ju bara att springa. 
 
Nu kommer lite bildinfo.
Borgholm
 
Vad man möter på sin pw över Alvaret. 
Där bakom stängslet bor kungen. 
Efter midsommarrundan.
Dagens mil. 
Jag är ihop med honom. 
Ska bada. But first, selfie. 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress