En sommarjobbares dagbok
Jag har låtsassemester. Sitter på balkongen på nyinköpta balkongmöbler med Jens Lapidus Livet deluxe och en kopp detox-te. Joseph ligger inne på soffan i den varma lägenheten och sover. Jag har låtsassemester och äter frukost på balkongen varje morgon, förtränger att jag snart ska till den kokande varma ersättningsbussen och tunnelbanan med turister för att sedan spendera dagen i den kyliga butikens AC. Jag har låtsassemester och springer vid vattnet efter jobbet, kommer hem genomsvettig, duschar iskallt och äter middag på balkongen. Jag har låtsassemester och Joseph kommer hem med skumpa en tisdag, han har riktig semester och vill fira. Jag har låtsassemester och blir lite mer irriterad än vad som anses normalt när det regnar på en ledig dag som idag. Jag har låtsassemester och vill aldrig gå in, kan inte sova när det är klibbigt även fast vi tagit ur duntäckena ur pålakanen, allt klibbar fast på min kropp och jag låtsats att vi är i Barcelona igen som förra sommaren. Jag har låtsassemester och är fast i Stockholm som med sina 32 grader känns som utomlands. Jag har låtsassemester och vi upptäcker nya utsikter när den lilla bron har stängt för renovering och vi får gå över den stora, höga bron istället. Jag kommer aldrig ihåg broarnas riktiga namn. Jag har låtsassemester och idag vill jag stoppa tiden. 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress