om blondinbella och feminism.
Det är nog inte många som undgått att se vad blondinbella skrivit om feminsim på sin blogg. På en blogg som når ut till väldigt många människor tycker hon att feminismen gått för långt, att Sverige är jämställdt och att feminismen inte behövs här, att den gjort sitt. Jag undrar vad hon har för belägg för dessa påståenden. Att "tycka" att Sverige är så pass jämställdt att feminism inte behövs är som att tycka att det är soligt fast det regnar och att ett paraply inte behövs. Vansinne. Feminismen behövs. Och feminister hatar inte män. Hon tror på allvar att feminism är lika med manshat. Större vansinne. Var har hon fått det ifrån? Jag är förundrad. Det stämmer ju inte. I samma andetag skrev hon att hon aldriug någonsin skulle kunna kalla sig feminist för att hon älskar sin man och son, och inte kan tillhöra något som hatar män. Jag är feminist. Jag älskar min sambo. Han är man. 
 
Jag tänkte inte skriva något om detta. Jag har läst kommentarer och blogginlägg de senaste dagarna där många redan sagt vad jag tänker. Men jag kan inte låta bli. Vi kan inte låta denna felkatiga bild av feminism få ta överhand. Vi måste informera, debattera, diskutera, prata, säga emot, lyssna, sprida vårt budskap. Feminsim behövs. Och alla kan vara feminister, kvinnor som män, det är inte förbehållet kvinnor. Jag kommer inte med något nytt här, det vet jag. Och jag uppmuntrar inte till en bojkott av blondinbellas blogg. Bojkottar man en sak får man nog bojkotta rätt mycket annat också. Jag uppmanar bara alla att tänka efter vilka val man gör, vilka bloggar man läser och på så sätt stödjer. Det är allvar nu. Jag vill visa var jag står. 
 
 
Amandla

Feminismen behövs lika mycket för männen som för kvinnorna (och alla däremellan också!) I år ska vi första för feminism och hållbar utveckling <3

Jag gillar din liknelse. Jag hoppas att bloggaren Isabella märker när hon blir våt innan hon tar smällen och blir förkyld!

Svar: Så sant Amandla!
ellen

Amandla

alltså *rösta inte första ;)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress