yogatorsdag och raw food-recept
Det var alldeles för länge sedan jag var på yoga. Det var nog i november någon gång, så idag behövdes det verkligen. Idag hade jag också väldig tur med yogapasset, vi var bara 6 stycken i gruppen och instruktören hade precis varit på kurs, så hon ville visa oss allt hon lärt sig. Hon gick grundligt igenom alla positioner jag egentligen trodde jag kunde, men med hennes tips och tryck kalarade jag av mer av vad jag någonsin gjort. Vi fick testa att stå på händer, vilket var extremt svårt, men med lite hjälp kom jag upp. Kände dock hur svag jag var i armarna, så mer yoga för Ellen. 
 
Eftermiddagen har ägnats åt plugg, har skrivit klart den danska hemtentan och har nu börjat med allt vad norska heter. Men läsa gör ju mig extremt trött, så jag bestämde mig för att ta en paus för att baka raw food-godis. Jag tror att någon form av hälsovåg har slagit över mig denna vecka, igår gjorde jag grönkålschips (smakade lite som popcorn) och idag mixade jag 10 dadlar, 0,5 dlrussin,  1 dl mandlar, 1 dl pumpakärnor, 0,5 dl sesamfrön, 10 torkade aprikoser, lite kallt kaffe och 2 msk kakao till en smet som jag rullade i kokosflingor. Rekomenderas. Får se hur länge denna våg håller i sig, jag skulle tippa till imorgon ungefär. 
 
Ingridienserna
 
Resultatet. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress