en idiot på resa.
Tisdag eftermiddag, på pendeln mellan Uppsala och Stockholm. Det är väldigt lugnt på tåget, folk halvsover, lyssnar på musik eller pratar lite lugnt med varandra. Jag och min klasskompis sitter mitt emot varandra och läser. Plötsligt hör vi något som stör. En ganska upprörd röst säger "håll käften din jävla stropp, jag hatar sådana arroganta personer som du". Vad händer? En man gjorde det fatala misstaget att inte direkt flytta sin väska från sätet brevdid sig så att den arga mannen kunde få sitta där.  Det finns ju andra lediga platser, sa mannen varav den arga mannen sa ovan nämda citat. Och så var argumenationen igång. Mannen flyttade sin väska, men arga mannen fortatte säga åt honom att hålla käften, att han var en idiot och stropp, att han inte tålde sådana som han, osv osv osv. Väskmannen sa emot, vad är det för fel på dig som säger så till mig? Vad har hänt dig? Både jag och min klasskompis var övertygade om att snart kommer någon nita den andre. Detta skedde lyckligtvis inte, utan det slutade med att de kom överens om att båda skulle vara tysta genom att säga: "Då håller vi båda käften" "Ja, då håller vi båda käften" "Ja, då håller vi båda käften" ,"Ja, då håller vi båda käften" , två gånger var tills de slutade prata med varandra. De satt även kvar på sina platser fram till T-centralen. Lite märkligt. Hade någon okänd person skällt ut mig på det viset hade jg flyttat mig med en gång. Inte tagit fighten. Och jag kan inte sluta undra varför arga mannen var så arg. Hade han kanske blivit dumpad? Fått sparken? Kanske. Efter denna händelse gick jag på aw. Och där var alla snälla mot varandra. 
 
Tisdagsaw, mycket fint. 
Soffi

Haha!!

Amandla

Det roligaste när folk är skitsura är att bemöta dem med lugn och ovanlig trevlighet. Det är svårt att vara arg på någon som håller med en och är snäll ;)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress