En kärleksförklaring
Vi letar lägenhet. Vi går på visningar. Vi tittar på vita väggar i sovrum och funderar på var vi kan ställa bokhyllan. Jag gör listor i mitt huvud på vad som måste inhandlas: Matbord, stolar, tavlor, säng, mjuka överkast och nya vinglas. Vi letar lägenhet. Jag tittar på bilderna på hemnet och Joseph beräknar restider till jobbet och till tunnelbanan. Jag funderar på vilka kuddar vi ska ha i soffan. På vilka färger handdukarna ska ha i badrummet. Joseph kollar kartor och beräknar restider till jobbet. Kollar hur långt lägenheten ligger från tunnelbanan. Vi letar lägenhet. Jag funderar på om det är fint med ljusgrå väggar i sovrummet. Joseph räknar på avgifter och förutspår hur mycket budgivningen kan tänkas stiga. Sedan beräknar han restider till jobbet och kollar avstånd till tunnelbanan. Vi letar lägenhet, och jag  tänker på det faktum att jag letar lägenhet med just honom gör mig till den lyckligaste personen i världen. 
 
Richard Wolff

Kom till Filmstaden i Solna, nära till blå linje och man kan få vilken färg man vill i sovrummet.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress