tankar från fröken Svahn
Den senaste månaden har varit lite kämpig. Extremt tidiga morgnar, pendelplugg, tentaplugg, helgjobb, middagar, en smärre matförgiftning och en mindre förkylning satte standadern för januari och februari. Sista terminen trodde jag skulle vara inspirerande, motiverande, engagerande, men de känslorna har inte infunnit sig i mig. En kurs i utbildningsvetenskap är helt enkelt inte särsklit spännande, så istället för att engagerat rustat mig för alla texter som ska skrivas har jag och Frida nogrannt scannat schemat för att se när vi kan skolka. Och de senaste två veckorna skolkade vi, eh, rätt mycket. Men självklart till förmån för hemmaplugg, jag har verkligen pluggat hårt. Från soffan. Det kanske inte ser så bra ut att lärarstudenter skolkar, vi ska ju älska skolan och alltid vara där. Men jag får helt enkelt se till att ha intressanta och relevanta lektioner så att mina framtida elever inte vill skolka utan vill älska skolan och alltid kommer vara där. Så ge mig ett av alla jobb jag sökt nu tack. Kan ju säga att mycket av denna hemmapluggtid gått åt till att skriva cv och söka jobb, googla skolor och drömma om en heltidslön. Och nu är jag nästan klar. Sista tentan är skriven. Nu är jag bara en praktikperiod och ett examensarbete ifrån att vara gymnasielärare. Jag har pluggat i fem år. Fem år av vad andra har bestämt vad jag ska läsa, vad jag ska skriva, vad jag ska lära mig. Och nu äntligen ska jag få bestämma vad andra ska läsa, skriva och lära sig! Kan man ha lektioner i löpspåret kanske? 
Vi var kattvakter under helgen. Ville inte lämna ifrån mig honom. 
Simba. Han tyckte om att bita mig i tårna och kastade sig på golvet framför mina fötter när jag kom hem. Gullig.
Innan tentan i måndags. Rödbetsjuice är inte bara gott, man blir snabbare av att dricka den också. Förbättade min tid på milen med ungeför två minuter i dag. Nöjd. 
Även nöjd med att kunna läsa vad jag vill när jag inte behöver plugga mer. Bra bok, bra tidning. 
Frida

Jag trodde också att jag skulle vara pepp och SÅ GLAD sista terminen. Jag känner mig istället bara SÅ TRÖTT, men inte många månader kvar nu!

Svar: Nä! Då blir det bubbel i massor!
ellen

Amandla

Heja oss sista terminen! Längtar så himla mycket efter att få ge 100% av sin energi till eleverna!

Svar: Åh jag också!
ellen

Bella

Jaa du kommer bli en grym lärare! Jag skulle gå om gymnasiet för att få ha dig som lärare :D

Söker inte Thorén några svenska lärare?

Svar: Gulligaste Bella! Nä de söker ingen, men kanske söker ändå :)
ellen

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress