Vill inte flytta tillbaka, men vad jag vill ha
Spenderar veckan hemma på Öland för att få ordning på min uppsats och annat plugg. Jag vill inte flytta tillbaka hit men här kan jag koncentrera mig, det är så tyst. Och det är så mörkt. Jag vill inte flytta tilbaka men jag kan springa på Alvaret varje dag, ett Alvar som är mjukt under fötterna och som inte ger några skador. Jag vill inte flytta tillbaka men det är skönt att vara i ett hus och inte hela tiden gå in i soffbordet eller slå mig på dörrkarmar som jag hela tiden gör i vår lilla, lilla lägenhet i det stora, stora Stockholm. Jag vill inte flytta tillbaka men luften är så ren, så kall, så hög, och det är inte så jobbigt att springa i motvind. Vad vill jag då? Jag vill ha en lite större lägenhet med lite större garderob, ett lite större kök med ett större köksbord, nära till vattnet och nära en skog med mjukt underlag som man inte skadar sig på när man springer. Jag vill ha breda fönsterkarmar där blommor får plats och kanske en kaktus till Joseph. Jag vill ha högt i tak och vita golv och en stor lampa över köksbordet. Jag vill bygga ett hem som inte är i andrahand och snart är jag klar för denna önskan. 
På bussen till Öland. 
Alvaret där jag springer. 
Får hjälp av Jameson. 
Min gamla bästis har fått en bäbis. 
Jag fick låna bäbisen lite. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress