Utan socker i november
En hel månad utan socker, går det? Jag har hakat på en utmaning som går ut på att göra novemeber sockerfri, en utmaning som för min del handlar om att skippa chokladen och naturgodiset under denna mörka månad. Vanligt godis äter jag nästan aldrig längre, så det kommer inte bli några problem. Varför gör jag då detta? Godis är ju gott, choklad ljuvligt och naturgodis är min absolut största last. En väldigt god last. Att äta något av detta ger mig heller ingen ångest, bara ont i magen. Och svårt att sova. Genom att inte äta detta under en månad hoppas jag på bättre sömn och mindre uppblåst mage. Detta kommer nog ge sina svåra stunder. Särskilt när jag och Joseph handlar och jag är jättehungrig. De gångerna kommer en vilja av stål behövas från min sida för att inte falla för chokaldfrestelsen. Och den viljan finns inte alltid även om Joseph säger att jag är helt sinnessjukt envis. Så detta kommer gå bra. Jag kommer vandra ut i december som en piggare och snabbare människa. Kanske lite så där provocerande hurtig. Och eftersom vi lever i ett digitalt sammhälle finns det självklart en hashtag till denna utmaning, #sockersuger. Bara att joina. 
Vad som kommer landa i min mage istället.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress