C-uppstas och sockerutmaning (igen)
Imorse tog jag mig i kragen och satte mig på tunnelbanan mot Stockholms universitet för en skrivdag på dess bibliotek. Efter en månad av hemmskrivande stod jag inte ut längre, jag kände att det var dags att klä på mig och gå ut, möta världen och få en strukturerad arbetstid. Och ro. Och hittills har jag fått väldigt mycket gjort på uppsatsen, vilket känns enormt skönt. Jag har en plan, och jag ser inga konstigheter med att bli klar i god tid. Men, jag har dock inte haft något handledarmöte än, så jag ska kanske inte ropa hej ännu. Just nu känner jag en liten dipp, ögonen är trötta och lusten stor att åka till fine food för den där gudomliga latten. Men icke, jag ska vara produktiv ett tag till. Det är så rofyllt här på bibblan, med stora utrymmen och bekväma stolar. Har kanske hittat min oas av inspiration. 
 
Det är även tredje dagen på sockerutmaningen och hittils har den flytit på smärtfritt. En helg helg utan en endaste liten chokladbit var länge sedan jag hade, men suget har näst intill uteblivit. Igår kväll när Joseph var och spelade fotboll och jag roade mig med gamla Gossip Girl-avsnitt fick jag ett snabbt sug, men det gick lika snabbt över när jag istället satte mig och skrev, jag glömde helt bort att jag var sugen. Bra grej. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress