Om ett besök.
Nostalgi. Jag kan inte påstå att jag saknat Göteborg  i Stockholm, livet har runnit på med skola, löpning, samboskap och många andra goda ting. Men två dagar i ett augustivarmt Göteborg gjorde sitt. Nostalgi. Helt plötsligt slog det mig, på en uteservering med utsikt över en Göteborgskväll  med bar rosa himmel och vita moln, med mina bästa människor vid bordet, runt mig, mittemot mig, jag har längtat efter detta. Efter dem. Den värmen som bara en plats man känner så väl kan ge. Nostalgi. På en promenad längs universitetet där jag blev kär, en bilfärd längs Delsjövägen där jag löpningen fastnade i mig, ett besök på en plats jag spenderade över 4 år med sälja fina kläder med fina människor, Göteborg känns och finns fortfarande. Som en gammal kärlek man tror att man kommit över, som inte var så jobbig eller dramatisk att lämna, som sedan slår som ett slag i magen vid första besöket på länge. Det är nostalgi. Och det är väl det som är tjusningen, att känna stadens bitterljuva melodi vid ett snabbt besök och ett ännu snabbare återvändande. Stockholm på min balkong, men Göteborg för evigt i mitt hjärta. 



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress