Rent allmänt
I morse vaknade jag i ottan (den riktiga ottan, inte Josephs mening om att "ottan" är kl 10,00) för att jag och Frida skulle få sluthandledning för vårt examensarbete. Klockan 08 ringde Frida på dörren och en timmes handledning och en timmes redigering senare kände vi att nu.är.vi.så.snart.klara.med.detta.skrivande.och.korrande. Äntligen. Det är denna vecka det gäller. På fredag ska arbetet in, och sekunden efter vi har tryckt på knappen "ladda upp examensarbete" på studentportalen hoppar jag på tåget till Göteborg och Göteborgsvarvet. Igår sprang jag den näst sista rundan inför dagen G, den sista rundan ska springas imorgon innan jobbet. Sen är det vila, mat och en stor mängd foam rolling som gäller innan jag på lördag 14.55 står på startlinjen. De senaste dagarnas löpning har gått bra, vilket jag tror att jag har regn och min foam roller att tacka för. Jag älskar att springa i regn. Älskar det. Lätt att andas, svalkande, rent, hårt. Igår hamnade jag i en hagelskur med en kilometer kvar av rundan, så det enda jag kunde göra var att kuta på och ignorera att haglet piskade mig hårt i ansiktet. Bättre än peeling. Jag vill bara starta nu. Springa. Och sen komma i mål. 
 
Svettig och glad. Utan regn.
Ny bästis i en foam roller.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress