Regn och borrar på bibblan
Åkte även denna morgon till bibblan för att skriva. Mycket för att grannarna renoverar hemma, borrmaskinljud ville jag klara mig utan. Men väl på plats här renoveras det också, och borrmaskinen som låter lite då och då är lite för störande för min koncentration. Så just nu renoveras det överallt jag går, hemma, skolan och på jobbet. Jag kommer inte undan. Missade även att det ösregnade idag. Förstår inte hur det gick till, jag menar, det är ju rätt stora fönster i lägenheten, bara att titta ut. Risken är ju rätt stor att det regnar, det är Sverige och det är november. Men jag förstår tydligen inte det, utan tar glatt på mig moccaskor och traskar ut som om det vore snustort på trottoaren. Till skillnad från min kära sambo planerar jag inte outfit efter väder kvällen innnan, han är så ordentlig och kollar alltid väderappen noggrant varje kväll. Sådant orkar inte jag syssla med. Jag tar straffet och blir blöt. Dumt. Väldigt dumt. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress