snabbare.
Att inte ha några lediga dagar under en vecka tär lite på löpträningen. Denna vecka är lite speciell med både jobb och skola under veckans alla dagar, så jag får springa när tiden finns, inte när jag egentligen skulle vilja. Hann springa en mil innan jobbet igår, två minuter snabbare än sist. Och det borde jag ju vara nöjd med. Men mitt personbästa från november ligger och skaver, och jag känner mig inte nöjd förrän jag är där igen. Det är tre minuter bort just nu, och tre minuter i detta sammanhang känns oändligt långt borta. Jag vill bli lika snabb som då, nu. Idag har jag bara suttit hemma och skrivit hemtenta, och när den äntligen blev klar stack jag ut på en löptur. Egentligen vet jag att det är tugnt att springa två dagar på rad, men som sagt, när tiden finns gäller det att passa på. Men det var tugnt. Riktigt tugnt. Jag tvignade mig igenom 7 kilometer, och var glad att jag inte var långsammare än de senaste gångerna. Alltid något. Men jag känner att en vilodag hade varit det optimala. Nu väntar jobb, vilket är väldigt roligt, så på söndag kväll ska jag ut på en lång, lång runda igen. Och då kommer det gå bra och snabbt, oavsett vad som händer på vägen. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress