sick and tired.
Sista dagen på praktiken är förbi och det känns tråkigt och extremt segt att komma tillbaka till skolan. Jag vill inte gå på föreläsningar, inte läsa kurslitteratur, inte diskutera samma saker om och om igen eller gå på seminarier. Jag vill vara klar och börja jobba och göra nytta. Jag vill ha en egen klass, ett jobb och kollegor. Jag vill inte komma hem efter en ogivande dag i skolan för att sätta mig i soffan med boken, lägga ifrån mig den och somna. Idag tänkte jag verkligen bara blunda lite. Isället vaknade jag nu, två timmar senare, och vill sova mer. Det är ju inte normalt. Jag ville inte lämna soffan, de mjuka kuddarna, värmen och tystnaden för att ställa mig och laga mat. Jag kanske bara vill vara i Stockholm just nu, där hade jag inte vaknat själv i soffan. Snart. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress