vi kan prata lite om vädret.
Jag drunkar snart i den här stan. Har haft oändlig vårlängtan den senaste veckan, converse, skinnjacka, chinos, solbrillor och allt vad det innebär med vår. Vaknade i morse och tittade ut genom fönstret, och det var nåt slags snöovöder i luften. Vad hände?? Idag pratar alla om vädret. Ingen är nöjd med det. Jag som alltid går överallt annars tar vagnen till stan för att fika med s, inser när jag går av att alla trottoarer är en enda stor isbana och vägarna består av minst 1 meter djupt snöblandat vatten. Väl på ett café med varsin cappuchino känns det inte lika jobbigt med snön, men jag börjar nästan gråta när vagnen jag åker hem med står still i trafiken och alla måste gå av. Som en handikappad pensionär glider jag hem på isen, trampar i vattenpölar upp till knäna och vill bara skrika rakt ut att faaaan ta er era jävla vädergudar ni förstör mina stövlar! Hur kan ni! Nu går jag i ide, vi ses i mitten på mars.

xoxo
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress